25 жовтня 2017 року до Петропавлівської спеціалізованої школи №2 завітали шановні колеги зі Львівщини в рамках проекту «Схід і Захід разом». Екскурсія-ознайомлення зі школою, обмін досвідом викладання фізичної культури, трудового навчання, інтегрованого курсу «Мистецтво» в колі вчителів-фахівців, відвідування уроку фізкультури (вчитель Гребельний В.Т.) – все це надзвичайно цікаво.
Приємним та щирим було спілкування у нашій «Педагогічній вітальні»: вправа «Будьмо знайомі», «Методичне лото», прес-конференція гостей – педагогів, «Вільний мікрофон», презентація відео та фотоматеріалів про школу. Незабутні враження! Вчителів Луганщини та Львівщини об’єднує любов до дітей, професії, намагання зробити свій внесок в розвиток творчого потенціалу кожної дитини, реалізацію освітніх реформ, прагнення до миру!
На згадку про теплу зустріч ми подарували книгу про наше селище «Моя земля – моя Батьківщина» М.І. Алєксєєва, фільм - презентацію про школу. Маємо надію, що наші колеги поділяться своїми враженнями в колективах. Схід і Захід разом!
Третій рік у школі працює літній мовний табір, де діти мають можливість спілкуватися англійською та іспанською мовами. Матеріали з досвіду роботи представлені на сайті ЛОІППО.
З молодшими школярами проводила заняття вчитель Руденко Ю.І. З старшою групою займалась Шаховська К.В.
Школа приймає участь у впровадженні експериментального курсу «Фінансова грамотність».
За рахунок варіативної частини робочого навчального плану школи були надані години: «Фінансово-грамотний споживач» - 0,5 год. – 6 клас; «Фінансова культура» - 0,5 год. – 7 клас; «Фінансова грамотність» - 3 год. – 10 клас.
Учні Петропавлівської спеціалізованої школи №2 успішно прийняли участь у обласному етапі V Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».
Команда школи «Копійчужка», учні 10 класу: Матвієнко Аліна – капітан, Гордієнко Тетяна, Балабай Світлана, Кахурашвілі Марія,
Ватєтін Олександр – члени команди.
Керівник проекту Мєлєхова Лариса Іванівна, вчитель курсу «Фінансова грамотність».
Презентація «Що таке електронні гроші та чи можуть вони повністю замінити паперові гроші в майбутньому?» була оцінена 113,5 балів (4 результат), візитна картка – 44 бали (2 результат). Загальне місце у обласному турнірі – 4.
Мєлєхова Л.І. приймала активну участь у обласному семінарі – практикумі (Лисичанська гімназія) щодо ефективного викладання курсу «Фінансова грамотність», ділилась власним досвідом.
Цікавим та корисним є проект «Енергоефективні школи: нова генерація». У 2017-2018 навчальному році розпочалася п’ята хвиля проекту. Наша школа знову приймала участь за курсом «Азбука житлово-комунального управління» для учнів 9-11 класів. Викладач курсу Шкоркіна Антоніна Олексіївна, вчитель фізики. 27 квітня 2018 року корисну експрес - інформацію щодо електробезпеки представили працівники Луганської ТЕС: Житников С.А., майстер дільниці з обслуговування трансформаторів і маслогосподарство, Гаврюшенко В.В., майстер дільниці з обслуговування приводів і силового обладнання, цеху технічного обслуговування і підготовки обладнання .
Учні 5 - 6 класів Петропавлівської ЗОШ №2 з цікавістю слухали розповідь енергетиків, спостерігали за дією вимірювального приладу, приміряли захисні рукавиці, задавали питання.
Завершилася зустріч переглядом відеоновин ТРК «Енергія» про екскурсію пілотної групи учнів нашої школи в рамках реалізації проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» на Луганську ТЕС.
Гостям було цікаво дізнатися, що на ІІ районної учнівської конференції нашу школу представила Полєхіна Ганна, учениця 8 класу, з проектом про енергоефективність (вчитель - консультант Золотухіна Г.С.). Спілкування з аудиторією, демонстрація виробів, дії приладу вимірювання температури, відеорезультатів власного дослідження, буклети з енергозбереження, цікаву розповідь про участь в пілотній групі - все це було на якісному рівні
Школа готується до впровадження у наступному навчальному році експериментального курсу «Медіа грамотність». Викладачі знайомляться з програмами,методикою викладання, додатковою літературою, проводять хвилинки медіа грамотності на уроках та в позакласний час.
Шкоркіна А.О. – переможець районного конкурсу «Учитель року - 2018» в номінації «Фізика». В 10 класі був проведений в рамках цього конкурсу інтегрований урок (фізика + астрономія) за темою «Невагомість» - це був найкращий урок в районі, який отримав максимальну кількість балів – 60. Працювало дві студії на уявному телеканалі «112 Україна. Знай більше». Використовувались такі прийоми: робота в групах - «студіях» (інтерактивний метод), космомузей, «Шампур», «Доповни речення» та інші. Свої уроки, статті вчитель надає до друку у видавництвах та Інтернет-виданні, постійно приймає участь у вебінарах.
Вчителі школи активно публікують свої методичні розробки, приймають участь у вебінарах. До науково-методичного посібника «Використання компетентнісно - діяльнісного підходу до викладання предметів природничо – математичного циклу» Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від Станично-Луганського району увійшли методичні матеріали вчителів Петропавлівської спеціалізованої школи №2.
Надрукована розробка уроку хімії в 7 класі «Вода – розчинник. Значення води й водних розчинів у природі та житті людини» Філіпової А.В.
Представлені матеріали «Інтегрований урок як складова формування компетентнісно орієнтованої освіти» вчителя географії Мєлєхової Л.І., вчителя біології Гонтаренко Т.П.
Дякуючи ЛОІППО, педагоги отримали в подарунок збірники.
23 листопада 2017 року на базі Луганського обласного інституту післядипломної освіти відбувся обласний науково-практичний семінар «Формування ціннісних орієнтацій учнівської молоді в системі роботи педагога».
Мета семінару - розвиток професійної компетентності педагогів-організаторів, класних керівників щодо формування ціннісних орієнтацій учнівської молоді в системі роботи педагога.
Своїм досвідом поділилася класний керівник Петропавлівської спеціалізованої школи №2 Каменюка Людмила Сергіївна, представляючи на семінарі Станично-Луганський район. Тема виступу: «Виховний потенціал народних традицій та історій рідного краю у формуванні ціннісних орієнтацій сучасної особистості».
Можна багато розповідати, демонструвати презентації, знайомитись з відеоматеріалами, але ніщо не замінить справжні враження від побаченого, почутого під час подорожі. І все це виховує набагато краще в наших учнях справжніх громадян України, їх патріотичні почуття, дає змогу формувати ціннісне ставлення особистості до себе, до людей, до праці, культури, суспільства, держави. Саме тому акцент був зроблений на виховні можливості подорожей рідним краєм, країною, за кордоном.
Спілкування між педагогами відбулося у доброзичливій атмосфері, пройшло плідно, корисно. Учасники отримали сертифікати і фото на пам'ять.
У школі ефективно застосовуються два кабінети, що обладнані інтерактивними дошками, кабінет інформатики, математики, ігротека,кабінет хімії.
У грудні 2017 року в нашій школі №2 відбулося урочисте відкриття оновленого кабінету хімії.
Мультимедійне обладнання (проектор, екран, ноутбук), меблі для шкільного кабінету хімії (лабораторний та демонстраційний хімічні столи, семиповерхнева дошка, вішалка для одягу, витяжна шафа), набір шкільних стендів – все це було придбано завдяки перемозі у проекті «Громада своїми руками» Програми соціального партнерства ДТЕК та «Агенції місцевого розвитку» м. Щастя. Керівник проекту «Медіаобізнаність молоді в 3D форматі: експеримент, інновації, пошук» - вчитель хімії Філіпова Анна Василівна.
Підтримали проект директор ДТЕК Луганська ТЕС Валантир С.М., голова правління «Агенція місцевого розвитку» м. Щастя Нецвітайло В.О., голова Петропавлівської селищної ради Балабай О.І. На свято завітали не тільки шановні гості, а й репортери обласного телебачення.
В 2018 році у конкурсі «Громада своїми руками» прийняли участь: Крамарева І.В. з проектом «Сходинки до Олімпу»; Афанасенко Л.П. – проект облаштування ігрового майданчику «Дитячі мрії» та Шкоркіна А.О. – проект обладнання кабінету фізики «Енергозбереження - крок до енергонезалежності України».З трьох проектів два отримали перемогу.
Продовжується впровадження оновленого Державного стандарту освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, реформи «Нова українська школа». Ці питання постійно розглядаються на засіданнях методичних структур, відображаються на стендах в учительській та методичному кабінеті.
Педагоги школи прийняли участь 4 травня 2018 року у першій регіональній афілійованій (не) конференції mini – EdCamp Stanytsia Luhanska «Нові діти – Нова українська школа», яка відбулась на базі Валуйської ЗОШ №2.
Ed Camp – унікальна платформа для професійного зростання шкільних педагогів України, мета якої – будування спільноти відповідального вчительства.
Команда EdCamp Ukraine і 20 експертів та експерток зі всієї країни зібралися на регіональну (не) конференцію. Освітяни з Одеської, Львівської, Івано-Франківської, Київської, Полтавської, Сумської та Харківської області завітали на Луганщину. Адже ніщо не замінить живого спілкування педагогів, які розуміють, що найкращий спосіб боротися зі стереотипами – приїхати і побачити на власні очі.
Педагоги Станично-Луганського району з нетерпінням чекали цієї події і надії справдились. Це було цікаво, неповторно, унікально!
З перших хвилин перебування на (не) конференції було відчутно, що зібрались дійсно зацікавлені, небайдужі педагоги-агенти змін, білі ворони. Реєстрація, відкриття, робота трьох паралелей (8 локацій), зворотній зв'язок, знову обмін досвідом – все це пройшло на єдиному подиху. Безліч нових ідей, думок, вражень, роздумів! Ніщо не заважає обрати певну тему, що тобі близька. Ми мали змогу переходити із однієї локації до іншої, спілкуватись, висловлювати свої думки, задавати питання. Це був рух без обмежень!
Ніщо так не об’єднує, як любов до своєї професії, можливість спілкуватись з вчителями, що приїздили до нас із різних куточків України! Саме живе спілкування педагогів – це джерело і запорука реалізації змін в освіті: змога один одного підтримати, надихнути, зустріти нових друзів.
Ось ми працюємо за темою «Мистецтво сторітелінгу у новій українській школі» з Оксаною Даниловою. На сторінці у фейсбуці киянка потім написала: «Дякую всім учасникам моєї експертної сесії - ви були такі класні, активні, відверті, незакомплексовані. Разом ми точно збудуємо нову українську школу!». Приємно! Ми також вдячні! Це було цікаво!
Денис Блощинський, співзасновник Фундації соціальних інновацій «З країни в Україну» м. Київ, просто зламав стереотипи, наші уявлення щодо оцінювання знань учнів: «Оцінки та оцінювання – що ми робимо завдяки оцінкам? Надаємо мотивацію чи створюємо комплекси? Допомагаємо чи заважаємо розвиватися нашим дітям?». Розгубились. Замислились. Чи дійсно 60 систем оцінювання у світі не досить ефективні? Потрібні зміни.
Директор опорного закладу Сасівського НВК Львівської області Ігор Попадюк, експерт, поділився дуже корисним досвідом. Адже всім присутнім було цікаво, як все відбувалось: конкурс, після перемоги в якому школа стала опорною, взаємодія філій, курси вчителів на базі закладу у співпраці з ЛОІППО, перемоги у Всеукраїнських конкурсах. Освітня реформа крокує!
Бути експертом, спікером – дуже відповідально, треба поділитися дійсно інноваційними ідеями, цікавим та неординарним досвідом.
Дискутуємо про школу як освітній простір, знайомимось із досвідом Німеччини, завдяки Ганні Губенко, кандидатці філософських наук (м. Суми, СумДПУ ім. А.С.Макаренка). Як це ми зможемо застосовувати у себе в школі? І ось спрацьовує ефект «довгого хвоста». І ми вже готуємось до проведення у своєму освітньому закладі – Петропавлівській СШ №2 - «Дня вільного часу» (школа партнерства). Звичайно, це ідея німецьких шкіл, але ми її реалізуємо по-своєму. Впевнені, нам усе вдасться.
Дякуємо EdCamp! Участь у (не) конференції – можливість побачити велику кількість вчителів-однодумців, які готові вчитися один в одного, цінність і підтримка для українського вчительства в часи реформ. Є бажання знов і знов відвідувати такі освітянські форуми!
Проблеми та шляхи їх вирішення:
В умовах спеціалізованої школи тільки 15% можна вносити зміни у робочий навчальний план школи. У 10-11 класах у повному обсязі не надається варіативна складова за браком коштів. Саме тому більш виважено будемо підходити до формування цієї частини. Бажано б мати більше годин для реалізації експериментальних курсів з фінансової грамотності, енергозбереження, які впроваджуються вже у школі, та йде підготовка до реалізації курсу з медіа грамотності. Це все сприяє процесу, формуванню інноваційного векторного поля вчителя, підвищенню якості освітнього процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар